Дитяче серце – у твоїх долонях,
Допитливе, відкрите і просте,
Тобі довірив Бог його наповнить
Святим зерном, що згодом
проросте.
Методична проблема:
текстоцентричний підхід у навчанні української мови як чинник формування комунікативної компетентності учнів
текстоцентричний підхід у навчанні української мови як чинник формування комунікативної компетентності учнів
Провідна
педагогічна ідея досвіду. Центральне
місце в текстоцентричній технології займає опора на зв’язний текст, на слово в
найширших ареалах його побудування, багатоаспектному смисловому та символічному
виявах, що маємо насамперед у художній літературі. На уроках з застосуванням
текстоцентричної технології учитель може якнайтісніше поєднувати навчання з
вихованням, опираючись на багатство рідного слова, його зміст і звучання,
активно впливати на розумовий розвиток дітей, домагатися свідомої праці по
освоєнню теми, створювати обстановку взаєморозуміння, взаємної довіри, отже,
психологічного комфорту.
Обґрунтування
актуальності та перспективності досвіду
Для
успішної самореалізації в сучасному соціумі людина повинна вміти не тільки
володіти відповідними знаннями та навичками, але й повно, аргументовано,
яскраво висловлюватися (ефективно взяти участь у співбесіді; скласти резюме;
обґрунтувати власну позицію, дії; переконати оточуючих у власній правоті тощо).
Актуальність досвіду полягає у розкритті прийомів навчання української мови за
принципом текстоцентризму.
Науково-теоретична
база досвіду
Роботи М.М.
Бахтіна, В.В. Виноградова, Л.В. Щерби, В.М. Жирмунського, присвячені вивченню
та аналізу тексту, а також на ідеї Дж.Каца,
Дж.Фодора, П.Постала, Р.Абрагама, Ш.Кіфера щодо текстоцентричного
підходу у навчанні мови. При розробці завдань для роботи з текстом використовує
положення книги Л.О.Варзацької.
Стисла
анотація досвіду
У досвіді міститься
коротке теоретичне обґрунтування проблеми, типи завдань, що передбачають як
аналіз тексту, так і створення власного. Завдання та тексти дібрані відповідно
до вікових особливостей учнів, а також типу та етапу року, на яких вони
використовуються. Автор описує, як організувати роботу з текстом, обираючи одну
з форм організації навчальної діяльності (фронтальну, індивідуальну, парну,
групову).
У досвіді
представлені розробки уроків, які
містять текст, завдання та допоміжні матеріали для учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар