понеділок, 5 жовтня 2015 р.

Дитяче серце – у твоїх долонях,
Допитливе, відкрите і просте,
Тобі довірив Бог його наповнить
Святим зерном, що згодом проросте.


Методична проблема:
текстоцентричний підхід у навчанні української мови як чинник формування комунікативної компетентності учнів 

Провідна педагогічна ідея досвіду. Центральне місце в текстоцентричній технології займає опора на зв’язний текст, на слово в найширших ареалах його побудування, багатоаспектному смисловому та символічному виявах, що маємо насамперед у художній літературі. На уроках з застосуванням текстоцентричної технології учитель може якнайтісніше поєднувати навчання з вихованням, опираючись на багатство рідного слова, його зміст і звучання, активно впливати на розумовий розвиток дітей, домагатися свідомої праці по освоєнню теми, створювати обстановку взаєморозуміння, взаємної довіри, отже, психологічного комфорту.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Для успішної самореалізації в сучасному соціумі людина повинна вміти не тільки володіти відповідними знаннями та навичками, але й повно, аргументовано, яскраво висловлюватися (ефективно взяти участь у співбесіді; скласти резюме; обґрунтувати власну позицію, дії; переконати оточуючих у власній правоті тощо). Актуальність досвіду полягає у розкритті прийомів навчання української мови за принципом текстоцентризму.

 Науково-теоретична база досвіду 
Роботи М.М. Бахтіна, В.В. Виноградова, Л.В. Щерби, В.М. Жирмунського, присвячені вивченню та аналізу тексту, а також на ідеї Дж.Каца, Дж.Фодора,  П.Постала, Р.Абрагама, Ш.Кіфера щодо текстоцентричного підходу у навчанні мови. При розробці завдань для роботи з текстом використовує положення книги Л.О.Варзацької.

Стисла анотація досвіду 
У досвіді міститься коротке теоретичне обґрунтування проблеми, типи завдань, що передбачають як аналіз тексту, так і створення власного. Завдання та тексти дібрані відповідно до вікових особливостей учнів, а також типу та етапу року, на яких вони використовуються. Автор описує, як організувати роботу з текстом, обираючи одну з форм організації навчальної діяльності (фронтальну, індивідуальну, парну, групову).
У досвіді представлені розробки уроків,  які містять текст, завдання та допоміжні матеріали для учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар